Besparingen op personeel- en vastgoedkosten door integrale aanpak van Total Office Concepts.

In Uncategorized by Frans Kleverlaan

Thema; Geen loze woorden maar concrete cijfers!

 

Er zijn diverse bedrijven die besparingen op gebied van personeel en vastgoed beschrijven.

Zijn hierover concrete cijfers gegeven of wordt er maar wat geroepen?

Wij hebben hier onderzoek naar gedaan en de concrete informatie en cijfers (*) over deze kostenposten voor u op een rijtje gezet:

 

Vastgoed.

  • Slimme kantoorindelingen = 20% meer rendement kantoorruimte
  • Werkblad efficiency = 90% meer primaire werkruimte dan bij klassieke werkbladen.
  • Change-office concept = 20-40% bladbesparing en 33% meer ruimtebesparing.

 

Personeel.

  • Juiste verlichting = minimaal 10% productiviteitswinst.
  • Juiste akoestiek = minimaal 20% productiviteitswinst.
  • Goede klimaatbeheersing;  Beplanting = 2-3% minder ziekteverzuim. Geuren = 5-10% minder ziekteverzuim.

Verschillende studies ondersteunen bovenstaande concrete cijfers.

 

Resultaat:

  • stel dat wij uitgaan van een modaal salaris € 36.500,= per jaar. (praktijk ligt hoger)
  • stel dat Vastgoed is 12.500,= per medewerker. (is integraal genomen)

Dan komen we uit op een totale besparing van minimaal € 6.160,= per jaar. (per medewerker)

Investering op nieuwe inrichting is ca. € 3.000,= (per medewerker)

 

De terugverdientijd op de investering is dan ca. ½ jaar.

 

(*) Cijfers zijn gebaseerd op geïnventariseerde onderzoeken door Total office Concepts en bij diverse andere organisaties.

Om te toetsen of deze cijfers bij uw organisatie ook van toepassing zijn, nodigen wij u uit contact met ons op te nemen voor eerste intake/inventarisatie.

 

Enthousiast en deskundig informeren wij u naar de mogelijkheden die Total Office Concepts u kan bieden.


Share this Post